Twister

Blog Podążaj za poniższymi radami marketingowymi, aby pozyskać więcej klientów

Pomimo iż nowe pomysły marketingowe, takie jak social media, blogowanie i YouTube są coraz bardziej reklamowane i  nagłaśniane, targi nadal pozostają ważnym kanałem marketingowym dla wielu organizacji.

Trade show tips

Wystawy stwarzają doskonałą okazję do kontaktu z potencjalnymi klientami i partnerami twarzą w twarz, zdobycia  klientów, pojawienia się w mediach oraz zwiększenia widoczność marki.

Jednak bez właściwego planowania i wykonania, można wyrzucić wiele pieniędzy w błoto bez uzyskania pożądanych wyników.

Aby w pełni wykorzystać targi, dobrze zrealizowany plan, który uwzględni działania marketingowe przed  podczas i po wystawie, ma zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia sukcesu.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci odnieść sukces promocyjny na targach:

# 1: Wybierz targi mądrze

Wystawy kosztują sporo pieniądzy. Tak więc wykonaj badania i wybierz targi mądrze! Dowiedz się o profilu uczestników poprzez rozmowy z organizatorem wystawy. Upewnij się, że grupa docelowa dla Twoich produktów lub usług jest dobrze reprezentowana.

Jeśli wystawa ma przystępną cenę i może pomóc dotrzeć Ci do grupy docelowej, to z pewnością masz zielone światło żeby się na tę wystawę zdecydować.

Jak tylko znajdziesz wystawę, która spełnia Twoje wymagania, poinformuj i zaproś potencjalnych klientów do odwiedzenia Twojego stoiska  poprzez rozmowę telefoniczną, kartki pocztowe, e-maile, blog firmowy, portale społecznościowe (Facebook, Twitter, LinkedIn, itp.).

Powiadomienia i zaproszenia powinny zostać wysłane 2-4 tygodni przed wydarzeniem. Ponadto, można dodatkowo zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia stoiska wspominając rozdawane upominki.

# 2: Wybór właściwych pracowników i ich szkolenie

Twoi pracownicy reprezentują markę i Twoją firmę. Ich działania i profesjonalizm podczas wystawy są kluczowe w przyciąganiu odwiedzających do Twojego stanowiska, tworzeniu pozytywnego wrażenia i pozyskiwaniu wysokiej jakości klientów. W związku z tym wybór właściwego personelu i odpowiednio ich szkolenie są kluczowe znaczenie dla sukcesu:

 Wybierz osoby, które mają przyjazną osobowość są zaangażowane i nieco agresywne. Należy także upewnić się, że posiadają wiedzę na temat produktów i usług i są w stanie udzielić inteligentne odpowiedzi na pytania uczestników.
    Personel musi być przeszkolony odnośnie tego  co i w jaki sposób wiadomości sprzedażowe powinny być dostarczone oraz  jak zakwalifikować potencjalnych klientów, zadając  im odpowiednie pytania. Uczestników, którzy nie spełniają profilu potencjalnych klientów należy szybko, ale grzecznie oddalić.

    Potencjalni klienci, którzy spełniają kryteria, powinni być zaangażowani przez personel  poprzez  prezentacje produktów i odpowiedzi na pytania związane z produktami, usługami lub firmą.

    Wreszcie, oprócz zbierania informacji kontaktowych, pracownicy powinni spytać się o informacje, które pomogą sprzedawcom określić jakość potencjalnych klientów. Informacja ta jest niezbędna dla późniejszego procesu sprawdzania.

# 3 Wybierz Sensowne i Przydatne Upominki promocyjne

Jest to bardzo ważny krok, który wiele firm może przeoczyć. Większość organizacji popełnia błąd rozdając "tanie" artykuły promocyjne, które mogą zniszczyć wizerunek marki.

Nie lekceważ potęgi skutecznych promocyjnych prezentów. Właściwy produkt promocyjny zdobywa względy potencjalnych klientów oraz pomaga zwiększyć świadomość i widoczność marki.

Twój wybór promocyjnych upominków powinien spełniać następujące kryteria:

    Muszą być wysokiej jakości i  posiadać praktyczne zastosowanie – przydatny produkt promocyjny o wysokiej jakości zostanie doceniony przez odbiorców i przyczyni się do dobrego wizerunku firmy
    Muszą mieć długą żywotność - Jeśli odbiorca może korzystać z produktu przez lata,  Twoja marki zostaje eksponowana wielokrotnie przy zerowych kosztach dla Ciebie!
    Muszą posiadać  duże i widoczne obszary tak,  aby móc wydrukować logo, przekaz marketingowy oraz informacje kontaktowe.

Wśród niezliczonych artykułów promocyjnych, markowe pendrive’y USB to nieliczne, które spełniają powyższe wymagania. Jako takie pendrive’y USB stały się najgorętszym produktem promocyjnym w ostatnich latach.

Different models of customized usb flash drives

Różne modele spersonalizowanych pendrive'ów USB

Zalety wykorzystania pendive’ów USB jako promocyjnych  prezentów:

    W dzisiejszej erze cyfrowej pendrive’y  USB są bardzo praktyczne i  powszechnie używane do przechowywania / kopiowania / przenoszenia zdjęć, filmów, muzyki i innych treści cyfrowych. Mają też długą żywotność, co daje Twojej marce możliwość wielokrotnej ekspozycji przez długi czas.
    Pendrive’y USB posiadają różne style i pojemności tak aby sprostać Twoim wymaganiom promocyjnym. Do popularnych stylów zaliczają się: karty kredytowe usb, drewniane / bambusowe usb (jeśli chcesz promować ekologiczny wizerunek), klucz usb, smycz usb, długopis usb, itp.
    Pendrive’y USB posiadają widoczne obszary, które pozwolą Ci nadrukować lub wygrawerować logo, slogan firmy i dane kontaktowe.

Jedną z dodatkowych korzyści, która jest unikalna dla pendrive’ów USB jest możliwość wgrania na nich prezentacji marketingowych, arkuszy danych produktów lub katalogów, filmów czy też czegokolwiek co rozprzestrzeni przekaz marketingowy.

Ponadto pendrive’y USB zakupione hurtowo  posiadają przystępna cenę!

# 4: Plan po-wystawowy do późniejszego kontaktowania się z potencjalnymi klientami

Pomimo, iż mogłeś wykonać fantastyczną pracę podczas wystawy, twoje zadanie na tym się nie kończy! Wszystkie te wysiłki mogą  pójść  na marne, jeśli nie ma dobrze zaplanowanego planu po wystawie do późniejszej kontynuacji z potencjalnymi klientami.

Po pierwsze, trzeba posiadać system, aby ocenić jakość każdego potencjalnego klienta. Wyselekcjonowani klienci powinny być następnie przekazywani do działu sprzedaży w celu kontynuacji.

Nie czekaj jednak zbyt długo na ponowny kontakt z potencjalnym klientem. Pracownicy działu sprzedaży powinni  wysłać e-maile i skontaktować się telefonicznie z potencjalnymi klientami bezpośrednio po wystawie (w przeciągu tygodnia), gdy klienci mają Cię jeszcze świeżo w pamięci. Możesz także wysłać spersonalizowane odręczne notatki  z podziękowaniem  za odwiedzenie stoiska i załączyć katalog, broszure, lub inne odpowiednie materiały marketingowe.
 

Bycie proaktywnym i zaangażowanym w nawiązywaniu kontaktów z potencjalnymi klientami może wyróżnić Cię pośród konkurencji i zwiększyć szanse na uzyskanie stałych klientów.

# 5: Przeprowadź przegląd po -wystawowy z Twoimi pracownikami

W końcu należy przeprowadzić po-wystawowe spotkanie przeglądowe z pracownikami w celu wymiany doświadczeń i udokumentowania tego czego się nauczyli. Uwagi te powinny być wykorzystane do poprawy wyników podczas następnej promocji na targach.

Mam nadzieję, że powyższe wskazówki pomogą w lepszej organizacji targów promocyjnych i uzyskaniu pożądanych wyników. Powodzenia!


flashbay Autor: Peter Nguyen
2 Komentarze | Zostaw swój 
Wil Porter, Ansaphone Service, Inc. | 27 Jun, 2011
On Point # 3 - meaningful give aways
I just returned from a national industry conferece where a trade show give away at a booth was 6 oz bottles of hot sauce.
I can't pack that in my carry on because it's over 3ozs and liquid - also i am not about to pack that in my checked luggage in the event it explodes al over everything ... 
A USB would have been much better and more appreciated

Happy trade showing ...
Matt , APG Tradeshow Displays | 03 Nov, 2011
Great post! Very useful information. I'm going to link to this article on our blog for you.

Matt Baron
APG Tradeshow Displays
*
* nie będzie pokazany
(jeśli stosowne)
Komentarze od autora zostaną do Ciebie wysłane e-mailem.
Przesłanie niniejszego formularza oznacza zgodę na przetwarzanie Twoich danych zgodnie z naszą polityką prywatności.