Blog Poniżej znajdziesz 5 metod, pomocnych w procesie przyciągania i generowania wartościowej grupy docelowej

Czy struktura Twojej firmy sprawia, że uczestniczysz w relacjach B2B, a jednocześnie zmagasz się z problemem pozyskania znaczących kontaktów z potencjalnymi klientami? Poniżej znajdziesz 5 metod, pomocnych w procesie przyciągania i generowania wartościowej grupy docelowej:

(1) Dostarczaj wysokiej jakości pomocnych treści

Generowanie użytecznych i pomocnych treści, jest dziś jednym z najlepszych narzędzi w walce o pozyskanie nowych kontaktów. Powinieneś rozeznać się, z jakimi problemami i zagadnieniami zmaga się Twoja grupa docelowa, oraz czego chciałaby się dowiedzieć i nauczyć.

Następnie, powinieneś zostać dostawcą niezbędnych treści, rozwiązując tym samym ich problemy, proponując rozwiązania i dzieląc się spostrzeżeniami. Ważne jest, aby na tej drodze, nie promować bezpośrednio swoich produktów lub biznesu. Zamiast tego, powinieneś wykorzystać należyte treści edukacyjne i informacyjne.

Twoje komunikaty promowane mogą być za pośrednictwem:

  • postów na blogach
  • opracowań / Ebooks
  • badań marketingowych / studium przypadku
  • filmów
  • slajdów

(2) Błyskawicznie złap więcej klientów, za pośrednictwem marketingu w wyszukiwarkach internetowych (SEM - Search Engine Marketing)

Ze względu na popularność i siłę wyszukiwarek, takich jak Google, coraz więcej osób posługuje się tym narzędziem, w trakcie zbierania informacji o produktach i usługach, oraz podczas prowadzenia badań marketingowych.

W ostatecznym rozrachunku dla firmy, ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, jest bycie znalezionym w wyszukiwarkach takich jak Google. Reklamowanie siebie za pośrednictwem wyszukiwarki Google jest najszybszym sposobem do uzyskania dużej liczby klientów i partnerów handlowych.

Istnieją dwa sposoby ekspozycji w sieci Google - organiczne i reklamy typu ''płać za kliknięcie'' (Pay per Click). Pozycjonowanie organiczne jest bezpłatne, natomiast reklama ''płać za kliknięcie'' oparta jest na podstawie kosztu kliknięcia. Poniższa lista, po lewej stronie (zamknięta w niebieskim polu) jest przykładem organicznego pozycjonowania. Na górnej liście, po prawej stronie (zawarta w czerwonym polu) są reklamy typu ''pay per click''.

Rysunek 1. Wyniki wyszukiwania Google
image of Google Search Listings

Jeśli SEM to dla Ciebie nowość, powinieneś zatrudnić eksperta do pomocy.

(3) Targi są wspaniałą okazją do nawiązania nowych kontaktów z grupą docelową

Wystawianie się na targach jest doskonałą drogą do rozsławienia się w oczach potencjalnych klientów.

Ponieważ wystawianie się na targach nie jest tanie, aby w pełni skorzystać z tej inwestycji, powinieneś wziąć pod uwagę kilka poniższych wskazówek:

  • Dobieraj wydarzenia targowe dokładnie - Zrób rozeznanie, aby upewnić się, że Twoi klienci są dobrze reprezentowani.
  • Zbierz dobrych pracowników i wyszkol ich jak najlepiej - powinni oni być dobrze przygotowani, aby wzbudzić zaangażowanie wśród potencjalnych klientów i zebrać informacje niezbędne do sprzedaży.
  • Rozdaj użyteczne produkty promocyjne - Upominki promocyjne są skutecznym narzędziem marketingowym, eksponującym Twoją markę i przywiązującym do niej potencjalnego klienta. Wystarczy upewnić się, że wybrany artykuł promocyjny będzie przydatny i spodoba się grupie docelowej. Jednym z najbardziej popularnych produktów promocyjnych, wykorzystywanym podczas targów, jest promocyjna pamięć USB lub wizytówka USB. Są one praktyczne, a obdarowana nimi grupa docelowa, z przyjemnością zachowa je przez długi czas. Wielkim atutem tej formy promocji jest to, że na karty pamięci USB można wgrać dodatkowo katalogi produktów, wideo, pliki PDF i inne wszelakie treści, mogące przysłużyć się promocji Twoich produktów lub usług. They are practical and your target audience will likely keep them around for a long time. Additionally, the key benefit with USB flash drives is that you can preload them with your product catalog, videos, PDFs, and any content that you can think of to promote your products or services and to educate your prospects about your products or services.
    Figure 2. Rysunek 2. Przyspiesz proces generowania nowych kontaktów, przy użyciu promocyjnych kart pamięci USB
    an image of Logo USB Flash Drives for lead generation

    Figure 3. Rysunek 3. Zaimponuj i zaskocz swoich klientów nietypową wizytówką USB
    image of USB Business Cards for lead generation

(4) Sieć perspektyw w portalach społecznościowych i forach

Coraz więcej osób ma stały dostęp do internetu, a zawieranie nowych kontaktów często odbywa się za pośrednictwem różnych portali społecznościowych, forum i blogów.

  • Twitter - Ludzie korzystają z twitter'a, dyskutując na różnego rodzaju tematy. Twój potencjalny klient może zmagać się z problemem, poszukując rozwiązania. Być może dotyczy on również kwestii związanych z Twoimi produktami lub usługami. Właściwy sposób na znalezienie perspektywy dalszej współpracy za pośrednictwem twitter'a, to określenie słów kluczowych, związanych z produktami, usługami i działalnością rodzimego biznesu, oraz znajomość problemów, jakie napotyka grupa docelowa. Chodzi o to, aby zaangażować potencjalnego klienta do zaoferowania innym Twoich rad, rozwiązań czy rekomendacji.
  • LinkedIn - LinkedIn jest doskonałym miejscem wymiany referencji w sieci. Jeśli np. starasz się nawiązać relację z potencjalnym klientem, możesz liczyć na referencje firm współpracujących z Tobą do tej pory. Możesz również śledzić grupy, których działalność zbliżona jest do Twojej branży i uczestniczyć w dyskusji. Ponownie pojawia się tu idea wartościowania pomysłów, myśli i wskazówek. Z biegiem czasu ludzie będą rozwijać zaufanie do Ciebie, starając się nawiązać kontakt, kiedy tylko potrzebować będą pomocy.
  • Forum i blogi - Z pewnością istnieje wiele forum i blogów, z rzeszą aktywnych użytkowników dyskusji o tematyce związanej z produktami i usługami Twojej branży. Znajdź te fora i blogi w Google i zaangażuj się w dyskusje.

(5) Generowanie świadomości i reklamy z PR

Generowanie wiedzy o produktach, usługach lub działalności jest ważną częścią w procesie generowania nowych kontaktów. Wykorzystując odpowiednie kanały PR, można szybko budować świadomość o swojej działalności. Oto różne sposoby wykorzystujące PR:

  • Wydanie prasy online przez PRweb.com lub PRNewswire.com.
  • Dotarcie do blogerów, którzy wspierają Twoją branżę i zaoferowanie gościnnego bloga lub przeprowadzenie wywiadu.
  • Dotarcie do dziennikarzy i redaktorów wydawnictw branżowych i przedstawienie im swojej historii.

Podziel się proszę z nami swoimi wskazówkami dotyczącymi procesu generowania nowych kontaktów

Czy osiągnąłeś sukces, korzystając z innych metod pozyskiwania potencjalnych klientów? Podziel się proszę z nami, komentując poniżej!


flashbay Autor: Peter Nguyen
1 Komentarze | Zostaw swój 
Pharmd50 , nisesite | 01 May, 2014
Very nice site!
*
* nie będzie pokazany
(jeśli stosowne)
Komentarze od autora zostaną do Ciebie wysłane e-mailem.
Przesłanie niniejszego formularza oznacza zgodę na przetwarzanie Twoich danych zgodnie z naszą polityką prywatności.